Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(18)
Czytelnia naukowa
(10)
Autor
Brzozowski Zbigniew (1933-2013)
(3)
Stokłosa Andrzej
(3)
Szlezyngier Włodzimierz (1924-2007)
(3)
Warchoł Krzysztof
(3)
Furmanek Waldemar
(2)
Maciołek Beata
(2)
Świątek Anna Maria
(2)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Glińska-Wlaź Justyna
(1)
Górniak Ewelina
(1)
Kołodziej Jerzy
(1)
Kołodziej Krzysztof
(1)
Mazur Damian
(1)
Mazur Marek
(1)
Momola Irena
(1)
Podgórski Ryszard Adam
(1)
Rylska-Juruś Aneta
(1)
Salcher Andreas
(1)
Sarbak Zenon
(1)
Siedlecki Andrzej (1945- )
(1)
Smoleń Marek
(1)
Worek Agnieszka
(1)
Wrona Jerzy (1947- )
(1)
Zabielska Jolanta
(1)
Żołyński Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Temat
Chemia fizyczna
(3)
Tworzywa sztuczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Analiza i interpretacja
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Laureaci
(2)
Literacka Nagroda Nobla
(2)
Literatura
(2)
Miłość
(2)
Pisarze
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Utwór
(2)
Świetlice szkolne
(2)
Aktorstwo
(1)
Aparatura naukowo-badawcza
(1)
Chemia
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Elektrochemia
(1)
Europejski Bank Centralny
(1)
Fitness
(1)
Flagi państwowe
(1)
Godło państwowe
(1)
Interwencjonizm
(1)
Kinetyka chemiczna
(1)
Metody nauczania
(1)
Napięcie powierzchniowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Pieniądz
(1)
Postawa ciała
(1)
Rozumienie
(1)
Rynek
(1)
Równowaga fazowa
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Termodynamika chemiczna
(1)
Układ dyspersyjny
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Cytaty
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Chemia
(3)
Edukacja i pedagogika
(3)
Fizyka i astronomia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy edukacji zawodowej / Waldemar Furmanek. - Wydanie 1, (dodruk). - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, copyright 2000. - 536 stron : ilustracje ; 24 cm.
Nazwa wydawcy w copright.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najbardziej naturalnymi formami aktywności dla człowieka są: bieg, skok i rzut. Bieganie było jedną z umiejętności potrzebnych do życia, także duża siła, która gwarantowała pokaźne zdobycze na polowaniach. Z biegiem czasu umiejętności i aktywności zmieniały się, a potrzeby ludzi stawały się bardziej zróżnicowane. Człowiek zaczął intensywnie pracować, a co za tym szło, potrzebował wypoczynku w wolnym czasie. Mając na uwadze różnorodność wykonywanych zajęć, każdy dysponował inną ilością czasu wolnego i przeznaczał go na inne formy regeneracji. Jak wiadomo, wypoczynek może być bierny np. oglądanie telewizji, czytanie książki, opalanie się, gra w gry itd., oraz wypoczynek czynny np. spacery, jazda na rowerze, pływanie, fitness, marsze w góry, gra w badmintona itd.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Der talentierte Schüler und seine Feinde" 2008.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik polecany jest dla studentów wydziałów chemicznych, ale również niechemicznych jak, ceramika, inżynieria materiałowa, metalurgia, nanotechnologia, biotechnologia, na kierunkach, w których chemia (termodynamika chemiczna) jest podstawą opisu zjawisk. Mozę być również pomocna dla uczniów szkół średnich o profilu chemicznym, olimpijczyków fascynujących się chemią, pragnących pogłębić wiedzę i zrozumieć procesy fizykochemiczne. Celem niniejszego podręcznika jest pokazanie, że wszystkie zjawiska fizyczne i chemiczne należy interpretować w oparciu o termodynamikę chemiczną, co dla fizykochemika jest oczywiste, ale ostatnio w procesie kształcenia na kierunkach niechemicznych zbyt upraszczane i marginalizowane. Omawiane w niniejszym podręczniku zagadnienia, oprócz tego, że dostarczają wiedzy, powinny służyć jako przykłady do utrwalenia pojęć i praw (zasad) termodynamicznych, rozwinięcia sposobu chemicznego myślenia, które przy różnych zjawiskach jest takie samo. Opanowanie chemii fizycznej powinno doprowadzić do wniosku, że właściwości materii zależą od wzajemnych oddziaływań (wiązań) pomiędzy atomami, jonami czy cząsteczkami, które w zależności od układu opisują odpowiednie funkcje termodynamiczne. A zmiana tych funkcji wskazuje na potencjalne możliwości zachodzenia procesów w określonym kierunku, które to procesy dążą do osiągnięcia stanu równowagi. Z kolei stan równowagi jest punktem odniesienia, względem którego nie tylko rozważa się skutki jego zaburzenia, ale i kierunki zachodzenia procesu. Wnioski powyższe odnoszą się do każdego procesu i przemiany oraz powinny dać odpowiedź na pytanie: czy chemia fizyczna jest trudna czy prosta?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do chemii fizycznej. T. 2, Równowagi fazowe, podstawy elektrochemii / Andrzej Stokłosa. - Wydanie I. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2020. - 378 stron, [2] strony tablic : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Wprowadzenie do chemii fizycznej Tom 2 Podręcznik polecany jest dla studentów wydziałów chemicznych, ale również niechemicznych jak, ceramika, inżynieria materiałowa, metalurgia, nanotechnologia, biotechnologia, na kierunkach, w których chemia (termodynamika chemiczna) jest podstawą opisu zjawisk. Mozę być również pomocna dla uczniów szkół średnich o profilu chemicznym, olimpijczyków fascynujących się chemią, pragnących pogłębić wiedzę i zrozumieć procesy fizykochemiczne. Celem niniejszego podręcznika jest pokazanie, że wszystkie zjawiska fizyczne i chemiczne należy interpretować w oparciu o termodynamikę chemiczną, co dla fizykochemika jest oczywiste, ale ostatnio w procesie kształcenia na kierunkach niechemicznych zbyt upraszczane i marginalizowane. Omawiane w niniejszym podręczniku zagadnienia, oprócz tego, że dostarczają wiedzy, powinny służyć jako przykłady do utrwalenia pojęć i praw (zasad) termodynamicznych, rozwinięcia sposobu chemicznego myślenia, które przy różnych zjawiskach jest takie samo. Opanowanie chemii fizycznej powinno doprowadzić do wniosku, że właściwości materii zależą od wzajemnych oddziaływań (wiązań) pomiędzy atomami, jonami czy cząsteczkami, które w zależności od układu opisują odpowiednie funkcje termodynamiczne. A zmiana tych funkcji wskazuje na potencjalne możliwości zachodzenia procesów w określonym kierunku, które to procesy dążą do osiągnięcia stanu równowagi. Z kolei stan równowagi jest punktem odniesienia, względem którego nie tylko rozważa się skutki jego zaburzenia, ale i kierunki zachodzenia procesu. Wnioski powyższe odnoszą się do każdego procesu i przemiany oraz powinny dać odpowiedź na pytanie: czy chemia fizyczna jest trudna czy prosta?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik polecany jest dla studentów wydziałów chemicznych, ale również niechemicznych jak, ceramika, inżynieria materiałowa, metalurgia, nanotechnologia, biotechnologia, na kierunkach, w których chemia (termodynamika chemiczna) jest podstawą opisu zjawisk. Mozę być również pomocna dla uczniów szkół średnich o profilu chemicznym, olimpijczyków fascynujących się chemią, pragnących pogłębić wiedzę i zrozumieć procesy fizykochemiczne. Celem niniejszego podręcznika jest pokazanie, że wszystkie zjawiska fizyczne i chemiczne należy interpretować w oparciu o termodynamikę chemiczną, co dla fizykochemika jest oczywiste, ale ostatnio w procesie kształcenia na kierunkach niechemicznych zbyt upraszczane i marginalizowane. Omawiane w niniejszym podręczniku zagadnienia, oprócz tego, że dostarczają wiedzy, powinny służyć jako przykłady do utrwalenia pojęć i praw (zasad) termodynamicznych, rozwinięcia sposobu chemicznego myślenia, które przy różnych zjawiskach jest takie samo. Opanowanie chemii fizycznej powinno doprowadzić do wniosku, że właściwości materii zależą od wzajemnych oddziaływań (wiązań) pomiędzy atomami, jonami czy cząsteczkami, które w zależności od układu opisują odpowiednie funkcje termodynamiczne. A zmiana tych funkcji wskazuje na potencjalne możliwości zachodzenia procesów w określonym kierunku, które to procesy dążą do osiągnięcia stanu równowagi. Z kolei stan równowagi jest punktem odniesienia, względem którego nie tylko rozważa się skutki jego zaburzenia, ale i kierunki zachodzenia procesu. Wnioski powyższe odnoszą się do każdego procesu i przemiany oraz powinny dać odpowiedź na pytanie: czy chemia fizyczna jest trudna czy prosta?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66/69 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66/69 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66/69 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dwutomowa publikacja obejmuje interpretacje wybranych utworów dziewiętnaściorga noblistów, które – nie tylko według autorki – zasługują na szczególną uwagę. Niezależnie od czasu powstania omawianych tytułów (pod koniec XX czy na początku XXI stulecia) wyrażają stan ducha człowieka trzeciego tysiąclecia. Czytelnikom, którzy nie zdążyli przeczytać utworów noblistów XXI wieku, zamieszczone w tym opracowaniu komentarze pozwolą zorientować się w twórczości pisarzy światowej sławy. Propozycje interpretacyjne chcą skłonić do dyskusji na temat wagi i wartości literatury przetłumaczonej na liczne języki. Cytowane fragmenty zapraszają do lektury całości utworów. Zaproponowane tematy do rozmowy podpowiadają problematykę podjętą przez pisarzy w ich sławnych tytułach. Pokazują, że nobliści zajmują istotne stanowisko w niecierpiących zwłoki sprawach naszego świata. Podsuwają zagadnienia, które wymagają od nas nie tylko ocen czy ustosunkowania się, ale także przyjęcia przemyślanych postaw. Publikację można wykorzystać w warsztatach literackich, na lekcjach szkolnych, na zajęciach ze studentami, w dyskusjach towarzyskich. Niech posłuży jako inspiracja do rozwoju intelektualnego wszystkim, którym kultura nie jest obojętna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 82(091) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej